lördag 20 januari 2018

OMX30 inför veckan

11 kommentarer:

  1. Hej Roasan. Tack för din genomgång!! Mycket intressant vecka framför oss. Jag håller på med SSAB B och frågat dig om din syn på det innan också. Jag ser det som att den har nått sitt mål på 40 kr och ska nu ner till ca 26-28 kr, MEN om nu OMXS ska vidare upp till 1900 så har jag nästa mål på 46 kr för SSAB B. Hur ser du på SSAB B? Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pavlos - Visst kan det var som du säger med en P3 på 40 så bör den ner till 27-31 området för en 4:a innan en avslutande 5:e våg upp mot 45. Drar OMX 30 och verkstad iväg upp mot 1900, så är 4:an grundare än ovan, innan drar iväg.
      /roasan

      Radera
    2. Ser du 5:ans topp som en Cycle 1 , P1 eller en 1 ?

      Radera
  2. Hej. Har också en fråga med liknande ovan. Jag är inne på att går kort (på aktienivå). Vilka segment tror du kommer att leda en våg nedåt? Mvh David

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej - Finans verkar redan ha påbörjat nästa fas ner, verkstad räknar jag med gör grundare rekyler, när de väl vänder, på enskilda verkar Ericsson ha en del att ge nedåt. /roasan

      Radera
    2. Hej - Hur stor del av fasen ned tror du att finans gjort? Nordea tex, tror du att den ska ned till 70 nivån? Vilket målområde har du för Ericsson?

      Radera
    3. Nordea 75-80 - finans söker större A för större B sen avslutning ner - så en 1/4 del vågmässigt.
      Ericsson under sitt A (40,60) eller vart fall i höjd med.
      /roasan

      Radera
  3. Tack Roasan! Jag saknar dock dina valuta- och råvaruanalyser. Kommer de igen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om/när Brenten kommer tillbaka på HK, får maila dom och höra om borta for ever, eller tillfälligt. /roasan

      Radera
  4. Tips på analys verktyg är annars Metastock, kostar en del men är världsklass😀.
    Mvh Nicklas

    SvaraRadera