lördag 25 februari 2017

OMX30 inför veckan

4 kommentarer:

  1. Hej Roasan

    Får jag fortsätta diskussionen om SSAB B :)

    Den gick ner till 29.50 i fredags...Ser du det som att 3:an är inne och vi kommer längre ner med 5:an MEN högre än 26.70...Eller kan det vara så att sekundära 2:an är inne nu på 29.50??

    Om omxindex ska bryta ner måbdag-tisdag så bör väl SSAB B ha lite mer nedgång kvar?

    SvaraRadera
  2. Hej Pavlos - trevligt med dialog - du måste såklart agera utifrån din risk profil - men om jag enbart kikar på alternativen av vågutformningen.
    1) Primärvågs 1 inne och ska då ner mot runt 20 innan vändning upp för en P2:a
    2) Sekundärtrends 1:an i P5;an inne - då ska den ner till området runt 29-29,50 för en S2:a och vändning upp.

    Några iakttagelser:
    Den reagerade fint i det korta när den kom ner till 29,50 området så kan vara S2, men för tidigt att säga att det är en vändningsformation.

    Stock på dag och vecka negativa och INTE nere på ideala nivåer.

    Stock S indikerar snarare alt 1.

    När jag agerar vill jag gärna ha både stock S och en vågtolkning på min sida. Personligen håller jag SSAB under bevakning utan att agera och kikar på andra objekt. Men som sagt du måste agera efter din riskprofil. Ska du in nu med tesen om en S2;a - ja då hade jag gått in försiktigt men först i en ev. 2:a i ex. en tänkt minut trend upp med S/L vid 0:an - är din ingång riktig vid en 2:a . ja då kan man öka insatsen vartefter den tolkningen ökar i sannolikhet.

    Men som sagt jag söker ingångar där både stoch S och våganalysen är på min sida.

    /roasan

    SvaraRadera
  3. Hej Roasan Jag tycker att blå 3:a ser ut att bli väldigt kort
    Kan det inte vara så här istället (eller är det mot regler ?)

    http://www.bilddump.se/bilder/20170226152227-84.217.232.228.PNG

    SvaraRadera
  4. Hej Ralex, - inte alls mot några regler - drar OMXx30 iväg upp ordentligt i början på veckan är det denna som faller in som mer sannolik. Kör denna om OMX30 håller 1530 OCH impulserar upp med fart - Den är dock ordentligt BULLish men i harmoni med US. /roasan

    SvaraRadera