söndag 25 september 2016

$ och råvaror - inför veckan

BRENT är i en BEAR trend sedan toppen 2008. Den toppen räknar jag med är en Super Cykel topp och jag söker en Super Cykel botten i området 20-27. Botten i början på året runt 27 är en cykel våg A i min tolkning, och jag söker en cykel våg B runt fib 50 av nedgången från toppen 2008 och botten från början på året, vilket ger runt 85.


Från 27 nivån har Brent gjort en första våg upp till 52 som jag tolkar som ett primär vågs A. Jag söker ett primär våg B runt 40 nivån (fib50) bestående av ett sekundärtrends a - b - c. Sekundärtrends a och b är gjorda och Brent befinner sig i avslutande c, där tertiär trends a och b är gjorda. I tertiärtrends c har eventuellt en första 1:a  av fem vågor kommit in.


Koppar är i en BEAR trend där jag söker nedgångar under 4000 innan en lite större reaktion upp ska ske.


Guld är i en BEAR trend sedan toppen 2011 och jag räknar med nedgångar mot 870 området. I rörelsen mot målet har Guld gjort en första våg till 1050 området, som jag räknar med är ett större A.
Jag söker större B runt fib 50 av nedgången = 1450 området. Tar jag primär c =a får jag också 1450 området. I rörelsen upp har Guld avverkat primär vågs A och B samt sekundärtrends A och B.

I det jag räknar med är en avslutande rörelse mot målet har Guld gjort tertiärtrends 1 och 2 och jag söker nu våg 3,4 och 5. 

Silver tolkar jag har samma vågutformning





USD/SEK är i en BULL trend med en första primär våg a vid toppen 2015 en nedgång till 7,90 som jag räknar med är primärvågs b - jag säker vidare uppgångar mot 9 och 11 området, där en första sekundär trends a och b är gjorda. 



Euro/USD är i en BEAR trend sedan toppen 2008 - jag söker nedgångar till området runt 0,8


Lycka till,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar