söndag 18 september 2016

$ och råvaror inför veckan

2 kommentarer:

  1. Tackar så mycket roasan. Blir lite nervös när du säger att B kan vara inne för guld&silver.

    Har en del aktier i guld och silver bolag. Visst de har gått riktigt bra iår, men om jag tolkar vågorna i mina aktier så har vi bara avklarat våg 1 och 2 i denna impulsiva uppgång.

    Jag tror att vi har ytterliggare ca. 1år kvar i denna uppgångsfas innan vi ska ner och besöka 1000/14 nivån igen.

    men men jag har oftare fel än rätt tyvärr, osvuret är bäst och det gäller att hålla guarden uppe :-) ha en trevlig Söndag.

    SvaraRadera
  2. Guld ser inte så impulsivt ut, men får du in det i dina finare grafer så håll koll på 2:orna i respektive trend.

    Enligt Elliott drivs rörelserna på en "öppen marknad" av människans girighet och rädsla, han pratade inte om bubblor utan ansåg att de var naturliga med det mänskliga beteendet.
    Syfte med analyser är för mig att i förväg bestämma strategin inför ex. kommande vecka (swing) - varje dag (daytrading) - på så sätt kan man koppla bort känslorna. Trading ska ske med glädje - om inte gå ur, gör om och på att igen. Stämmer analysen så ökar man enligt sin affär modell, bryts en förutbestämd nivå går man ur eller minskar allt enligt affärsplanen, att ändra sig i "stridens hetta" och låta känslorna styra, kan ofta kosta mer än initial förlust.
    Analysen handlar, för mig, inte så mycket om att ha rätt eller fel, MEN ATT VETA(med viss sannolikhet) när man har RÄTT (öka eller behåll) eller FEL (minska eller gå ur), när man ser det så tror jag att man har mognat som trader eller investerare. /roasan

    SvaraRadera