måndag 14 mars 2016

OMX30 - inför tisdag

OMX30 bröt upp över 1424 och därmed är denna rekyl upp från 1247 längre än rekylen från september 2015 till början på december 2015 (178 punkter) - så här långt 185 punkter.

Jag uppgraderar därmed min tolkningen från sekundär trend till primär trend för denna rekyl från 1247. Därmed öppnas det upp uppgångar i rekylen mot högre ideala nivåer för rekylen. Fib 50 är 1482 från 1720 toppen till 1247 botten och c=a i sekundärtrenden är 1465. För en primärtrends våg B vill jag idealiskt också gärna se Stoch S på vecka passera 80.

Lycka till,






4 kommentarer:

  1. Hur ser du på Riksbanken och ECBs stimulanser i relation EWT ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mats, centralbankerna är helt klart en av aktörerna på marknaden och på senaste tiden en dominant aktör - så de bidrar i högsta grad till våg utformningen. /roasan

      Radera
  2. Hej Roasan,

    Jag ser att du mäter storleken på retracen i punkter och därmed avgör vilken våg vi är i. IOM att EWT handlar till stor del om relationer mellan olika vågor - är det inte mer lämpligt att säga den våg som procentuellt retracear mer av sin föregående våg är den större vågen, eller blir det helt fel då?

    Om du inte förstår frågan, det blev lite snurrigt, så säg till så formulerar jag mig bättre!

    Fortsätt med det bra arbetet!

    Hälsningar,
    DW

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Daniel - om jag förstår rätt så är rekyl vågorna i % 10% 13 % och 15% så här långt. Alt. 160 - 178 - 185 punkter - men det blir väl i detta fall samma sak, alltså att sista rekylen som vi är i ni är den största ? eller menar du % av tidigare våg ? jag mäter storleken av respektive våg för att bestämma vilken trend vi är i - relationen mellan vågorna är för mig mer vilken form de visar där alternering är vanligt, MEN det försöker jag indentifiera utifrån samma trend - som Elliott berskrev om en vågsekvens har samma utformning är det mer troligt att de tillhör olika trender. /roasan

      Radera