onsdag 10 februari 2016

OMX30 - inför torsdag


4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej igen Roasan,

    Stort tack för svar, vi är några som följer dig och tackar oerhört för din tid.
    Jag väljer att bolla vidare med dig så jag förstår hur du tänker.

    Varför Indien, nya Kina?
    Ska man ha alla ägg i samma korg, när det gäller verkstadsaktier?
    Är det alla enligt nedan som gäller? Vilka tror du på?
    Verkstad :
    - Alfa Laval
    - ABB
    - Atlas Copco
    - Ericssson
    - Sandvik

    Vågar man gå in tyngre långsiktigt med bull x4 tex?

    Hur tror du en eventuell Brexit kan komma att påverka börsen när den frågar kommer på tapeten? Grekland fick det att krisa då undrar man vad en Brexit kan göra, kanske det som leder till en absolut botten?
    När tror du botten är sätt, eller rättare sagt när tror/tycker du att man vågar gå in på börsen?

    Tack på förhand.
    Abidaz

    SvaraRadera
  3. Hej Abidaz,
    - Ja Indien set ut att göra en "kina resa"
    - Oj trading strategi måste du jobba fram enligt dina personliga egenskaper som trader/investerar, det finns det de som är bättre på än jag - men en fördelning kan väl vara klokt - rent vågtekniskt ser Sandvik och SKF intressanta ut när/om de gör en lägre botten.

    Angående olika certifikat så är det samma där, det är de som är bättre än mig på det - säkra att du vet hur certifikatet fungerar, för min stil med lite längre swing så passar ETFer, passa dig för de med för hög utväxling då de tenderar att de generera mer vid sidledes eller fel riktning, men för kortare trades passar säker *4, men ingen expert på det.
    - Brexit har jag inte någon vy på hur det påverkar, antar att det är positivt för UK och negativt för Euroland, om det sker.
    - Tidsmässigt för en botten har jag ingen känsla för, men om det fortsätter som nu så kan det mycket väl ske under 2016, men för tidigt att säga nu tycker jag - det som är viktigt är nivån, går den ner till under 1000, så räknar jag med att det är en botten, men att beräkna absoluta bottnar kan vara svårt och att söka dom i trading kan lätt leda till försök att fånga fallande knivar, bättre att identifiera en ev. vändning och sen ta den i en 2:a våg och låta 1:a vågen dra iväg.../roasan

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för svaren, jag är väldigt ny som du förstår och det är därför jag frågar. Väldigt tacksam om du skulle kunna dela med dig vilka aktier du har under bevakning under en eventuell botten och vad du skulle lägga pengarna på?

    Tack på förhand igen,
    Abidaz

    SvaraRadera