söndag 10 januari 2016

OMX30 inför veckan

5 kommentarer:

  1. Hej Roasan...God fortsättning på den nya året!
    Jag har precis suttit och gått igenom Enskilda aktier, den senaste du la upp, och där ser jag att sandvik redan har i sin c-våg redan gått under sitt A från 2011....kan sandvik redan satt sitt C2???....de andra verkstadsaktier har inte kommit under sitt A ännu utan där ser det ut som en b- våg upp innan C-vågen tar vid.

    Någon kommentar gällande Sandvik?

    Tack på förhand

    SvaraRadera
  2. Hej Coach,

    Detsamma - god fortsättning....
    Ja jag satt just och kikade på Sandvik och får inte riktigt ihop det med analysen för Kina, OMX30 m.fl. där det efter en uppgångsfas ska komma en relativt kraftig nedgång, Sandvik ser ut att ha gjort sin nedgång utifrån ett våg perspektiv (utifrån ett längre perspektiv, kortsiktigt kan det finnas fler små nedgångar). FIb 61,8 är passerad, större A bruten ned, stoch S på månad, vecka börjar komma ned under 20 (kan dock ligga där ett tag). Allt pekar på en C-2 runt dessa nivåer om man accepterar ned till runt 60 som OK (fib 76).
    Just nu är det enda jag kan tänka mig att med 55% nedgång för Sandvik sedan toppen 2007, så närmar sig den en C-2. Är det rätt så bör den 5:e vågen för OMX30 bli rätt häftig med en P1:a för många verkstads aktier, istället för en b-våg i primär trenden, men har inte riktigt fått till det än, ska funderar vidare, men en klart intressant observation...../roasan

    SvaraRadera
  3. Du gick vidare i mina tankar :)....kan det vara så att ditt första alternativ lever ändå?:)....verkstadsaktier som lyfter OMX30 i sin sista våg??!!!....vore bra för en annan:)...ser framemot dina vidare analyser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tesen lever definitivt - har inte eliminerats - men häftigt med en P1:a istället för ett P-B - ska kika mer de andra verkstadsaktierna om några fler också är nära en ev. C - 2:a /roasan

      Radera
  4. Du gick vidare i mina tankar :)....kan det vara så att ditt första alternativ lever ändå?:)....verkstadsaktier som lyfter OMX30 i sin sista våg??!!!....vore bra för en annan:)...ser framemot dina vidare analyser.

    SvaraRadera