måndag 7 december 2015

S&P500 - inför tisdag


3 kommentarer:

  1. Hej Roasan,

    Hur gör du i det korta för att försöka hitta en botten? Jag tog långa runt 70 vilket var ungefär fib62 av rörelsen 2066 till 2077 (DL till nästa topp). Men IOM utebliven impuls i det korta, vi fick enbart överlappande mönster, så stängde jag den på b/e. Sista timmen blev det fart på index trotsallt.

    Hur hade du agerat SP500 idag för att integrera EWT med konkret handel?

    Tack för bra blogg!

    P.S. Jag längtar efter en 'enskilda bolag' i dessa överlappande tider i OMX!

    Hälsningar,
    Daniel W

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och IOM att jag fortfarande inte kan hitta fina vågor för en impuls uppåt, är det rimligt att dra slutsatsen att vi enbart är i en b-våg upp just nu?

      Trevlig kväll!

      Radera
    2. Hej Daniel,
      Kör mer position och swing, men en liten pott för dag finns.

      Idag gjorde jag nog som du - följde med OMX30 upp, fick in vågorna i 5min rätt bra, missade bara den sista vågen upp i 5min - gick ut och väntade på S&P500 fib61,8 - in och ut några gånger då det såg ut som om den laddade för en 1-2 1-2 uppgång, när det bröts - ut - missade sista vågen upp ;-) - ligger kvar i position och swing för BULL, men det liknar just nu mer en B-våg, dock många alternativ - idag blir det inget från dag potten, vill se var vi är på väg i det korta först, lite större rekyl innan upp eller upp direkt? /roasan

      Radera