lördag 7 november 2015

OMX30 inför veckan

4 kommentarer:

  1. Varför har du redan börjat sätta ut primärvågorna? De ska ju sträcka sig flera månader, inte veckor. Jag tycker det ser ut som att det är sekundärvågorna vi borde räkna in, med sikte på primär-ettan: http://www.ladda-upp.se/bilder/yeeffkmlltemuz/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortsättning på min föregående kommentar:

      Beror det på hur fort det har rört sig som du sätter ut primärvågorna redan? Jag kanske lägger för stor vikt på tidsaspekten.

      Radera
  2. Hej Sbo - du har helt rätt, primärvågorna brukar ta mer tid i anspråk - dock i den högre trendens våg 1 och 3. Nu är vi, enligt min tolkning i en större våg 5, den kan bli kort, medel eller lång. Sätter därför ut det mest försiktiga alternativet i min räkningen - med det som utgångspunkt kan varje man/kvinna själv sätta en ev. 5 vågors rörelse till nya ATH som 5 sekundärtrends vågor till en primär 1:a eller till 5 primärvågor och avslutning av denna BULL marknad, för denna gång.
    Jag har 3 alt. för en 5:e större våg och vilken av de alt. som är det "rätta" anser jag är mer upp till varje enskilds individs risk profil.
    Dock när jag jämför OMX30 med viktiga aktier som är tunga i index så ser jag, idag, ingen eller få som ska kunna driva index till högre nivåer än det mest försiktiga alternativet, alltså en primärvågs räkning.
    Dom andra, mer BULLish alternativen lever såklart - men behöver troligtvis mer bränsle från CB för att öka i sannolikhet. /roasan

    SvaraRadera