torsdag 19 november 2015

OMX30 - inför fredag


3 kommentarer:

  1. Jag har en fundering...
    ...du räknar fem gröna vågor upp från 1458 för en blå våg 1. Kan en impulsiv våg 1 vara fem vågor? Jag räknar alltid de som tre vågor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag eventuellt kan svara på denna..

      Minuttrend är de gröna, tertiärtrend är de blå.
      5 vågor upp på de gröna ger en våg på de blå osv.
      En Impulsiv våg utan några större brott är en grön våg i denna räkning, men så fort den vågen börjar dra sig tillbaka lite så har du en 2:a, eller en 4:a om nu räkningen är rätt för upptrend. Sen så kan det bli en "luring" med en förlängning på våg 3 och ibland våg 5 med, men räknar du med fib på vågorna så ser man ganska lätt vad som blir vad.
      Sen kan man räkna ännu mindre vågor på mer eller mindre dagsbasis med mikrotrend och nanotrend, men samma tillvägagångssätt gäller för upptrend.
      I de mindre trenderna som mikrotrend och nanotrend så ser man ofta spikar som man kan mer eller mindre bortse ifrån.
      Rätta mig gärna om jag har fel.


      Roasan, hoppas du går in på det fina med oljan denna helg.
      Personligen så lär jag mig grymt mycket på det ;)
      Har börjat köpa in mig i oljan och oljebolagen denna veckan på de snabba dipparna vi fått.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera