fredag 23 oktober 2015

OMX30 - dagens vågtolkning


3 kommentarer:

  1. Har haft svårt å veta exakt i vilken våg vi är men kännses som att vi är i sluttampen på röd i.

    Dock så har jag klurat en hel del på hur djupt vi kan gå ner till en röd ii. Vad är rimligt att förvänta sig här tycker du? primär två gick ju ner till FiB 50. Röd ii i primär 1 rekylerade till fib 61,8. Men nu är vi ju i primärvåg 3 så
    Man kanske bara kan förvänta sig max fib 38,2, kan den till och med bli ännu djupare?

    Missade ju att kliva in runt blå ii nu, hade velat ha ner den rekylen till fib 50 kring 1441, istället vände den ju innan fib 38,2 typ 1444. Å nästa gång jag tittade så låg den på 1470+. Å då var jag för feg för å kliva in - enormt frustrerande.
    Å än i mer frustrerande att jag inte riktigt greppat dessa entry å exit.
    Så passar på å fråga, skulle jag ha "face my fear" å klivit in ändå på 1470-1475? Vet att det är personligt, men tips på vägen skadar ju inte...

    Trevlig helg på dig och alla andra, tack för denna veckans charts/diskussioner!

    SvaraRadera
  2. Hej Marcus, som du själv säger så måste man hitta sin egna risk/reward nivå, vi är alla olika och trading utförs bäst om man följer sin personlighet och inte kikar allt för mycket på hur andra tradar. Analyser kan man dela och kika in, sen hur man agerar efter att man har bestämt sig för en tes, måste man nog själv komma på. Personligen kan jag gå in/ur i en tänkt 2:a - ha fel och in igen etc. men i en 3:a eller ett c - så lämnar jag charten och låter marknaden köra på, så länge som mönstret håller, dessa rörelser kan ofta vara kraftiga med korta rekyler. Ett tips kan väl vara att ta ut lite mer marginaler i dina entry/exit och kanske inte köra med för stor hävstång, tills dess att din modell sitter, sök inte absoluta idealnivåer - de är såklart svårare att pricka /roasan

    SvaraRadera
  3. Tack Roasan! Ja jag har nog gjort alla "felen" som du skriver där varav det sista var det jag gjorde senast nu (sökte extremt ideala nivåer). Men jag får trösta mig med att jag lär mig, och gör allt för att ta med och komma ihåg dom lärdomarna till nästkommande trade..

    SvaraRadera