söndag 25 oktober 2015

Lägenhetsindex Stockholm inför November

5 kommentarer:

  1. Det är otroligt spännande att se hur du använder dig av EWT till alla möjliga objekt.

    Tack för att du delar med dig!

    Hälsningar,
    Daniel W

    SvaraRadera
  2. Hej igen Roasan,

    Iom den starka stängningen i Fingerprint började jag intressera mig i hur man kan tolka vågmönstret i aktien. Ganska självklart känns det som att vi håller på sätta en SC men vågorna i de underliggande trenderna tycker jag ser knepigt ut att tolka.

    Skulle du vilja ge det ett försök att tolka aktiens vågutformning?

    Med det stora allmänintresset av aktien är det nog inte bara jag som skulle tycka det var spännande ;-)

    Tack för en bra blogg!

    Hälsningar,
    Daniel Workinn

    SvaraRadera
  3. Hej Daniel.
    Jösses den går starkt - har inte följt den - men vid en snabb koll, så verkar inte uppgången vara klar, tvärtom, FP verkar nu sub indela sig ytterligare, bygger det på att i) uppgången från jan till toppen i juni/juli är ca: 170 punkter ii) uppgången från mitten på sept till idag är större än uppgången från 17 juli till 21:a aug - därmed kan inte 17 juli till 21 aug vara en 3:a utan en 1-2:a i en underordnad trend från toppen juni/juli. Om Juni/Juli är en större våg 1 så är botten 20 juli en större 2:a - toppen 20 aug. en P1:a och botten den 14:e sept en P2:a - toppen 1:a oct. en sekundärtrends 1:a botten 6 oct en sekundärtrends 2:a - i så fall är SC satt 2000 en c-1 2013 och en c-2:a i början på 2015.
    Stämmer det så ska nu avverkas en Sekundärtrends 3:a - rekyl - en primärvågs 3:a och en ny rekyl och en större 3:a med en efterföljande rekyl och först därefter en C-3:a. Tar du några fib relationer så är större 3 med 1,618 * större 1 = runt dagens nivåer, men med våg utformningen så tyder det mer på att 2,618 kan nås vilket är runt 590 för en Större 3. Men som sagt ta det med en nypa salt, bygger på en bara en snabb kik, men se om det kan stämma med dina ögon om du har följt FP en tid. /roasan

    SvaraRadera
  4. Hej igen,

    Herregud vad FPC kör på. Igår lät 590 dyrt. Idag. Ja, jag vet inte..
    Jag började kika på FPC först igår så har ingen klar bild. Men jag tar med mig din input och ser vad jag kan få fram.

    Tack så mycket för din överblick och för engagemanget!

    Hälsningar,
    Daniel Workinn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och ingen rekyl utifrån de större trenderna, så dags att plocka fram nästa nivå för en större 3:a = 4,23*Större 1 = 920 ;-) - sen får vi se var den landar för en rekyl. /roasan

      Radera