onsdag 18 mars 2015

S&P500 - inför torsdag


2 kommentarer:

  1. Hej Roasan, vill börja med att säga att jag verkligen uppskattar det jobb du lägger ner här. Har haft mycket nytta av dina grafer i det senaste men sitter nu illa till, Det finns ingen möjlighet att du kunde lägga ut en bild över din syn på daxen i ett kortare perspektiv?Jag sitter fast i en jobbig position för uppgång i dax som jag inte vet om jag ska släppa med jätte förlust eller behålla. Är så rädd att den bryter vidare nedåt då den varit så svag idag.. Vore uppskattat! Bless

    SvaraRadera
  2. Hej pertus, aj då - låter som du kör med hög häv om du inte riktigt klarar rekyler när du ligger rätt enligt den överordnade trenden. Men jag går inte så mycket in på trading, då det är andras pengar och det har jag stor respekt för - om jag ska kika in analysen i det korta så har jag följande punkter:
    1) DAX har stigit mycket sedan ECB besked och en primärvågs 3 börjar närma sig för en 10% rekyl efter den kommer nya toppar.
    2) Precis som för OMX30 är alternativet till en P3 en lite kortare uppgång kvar till nya ATH, precis över 12220 eller mer troligt en uppgång till 5 =1 = 12530 med ett högre alt. på 1,618*1 = strax under 13000 nivån. Personligen siktar jag på 12500...
    3) Mot detta står att s4:an på 11795 inte är klar utan att de sista två dgr bara är en b-våg för en lite djupare rekyl innan sista vågen mot P3 ska komma. i Så fall kan 11600 och något lägre komma in, innan nya ATH - det som kan tala för alternativet är att sista delvågen upp mot 12220 så var 5:an den längsta och då kan rekylen bli lite djupare och mer komplex - 12220 behöver brytas upp för att döda det alternativet.
    4) Min tolkning kan såklart vara fel och bryts 11500 ned - är vi nog redan i en P4:a med ytterligare nedgångar mot 10900 nivån.
    5) Sammanfattning - min vy - uppgång nu till förra toppen trolig för en delvåg 1 i en avslutande 5 vågors rörelse mot P3 - där ideal nivån är 12530. Först därefter en 10% nedgång och efter den nya ATH.

    Hoppas det löste/löser sig för dig och lycka till,

    roasan

    SvaraRadera