lördag 14 februari 2015

$ och råvaror -inför veckan


2 kommentarer:

  1. Helt enastående bra som vanligt Roasan, stort tack!!

    Vilket tålamod du har att vänta ut signalerna, du gav ju en tydlig hint om att placering tordes göras vid 50, på vägen upp... (själv köpte jag redan på 56, på vägen ner, och sålde med förlust på 52. Men sen följde jag i alla fall din "hint":-))

    Personligen ska jag nu ta ställning till om jag ska sälja ev förestående topp för att leta lägre nivå. Någonstans 63-64 kanske. Såna försök brukar inte löna sig mycket men jag är ju kortsiktig och otålig:-)

    SvaraRadera
  2. Hej Johan,

    Ja tålamod är en dygd i trading :-) - man kan hantera "otålighet" på ett bra sätt om man analyserar flera objekt parallellt - alltid något som ligger i bra R/R ;-), enligt den metod man tradar.

    Var själv inne i brent en liten sväng även om jag som swing trader söker lägen i hörgre trender, men R/R var lite för bra, gick ur på våg 3 toppen, inte max vinst men relativt säkert, gillar att försöka hitta våg 3 och våg C i sekundärtrenden. Skippar ofta ev. extra vinst med en våg 5, då den kan vara lite oberäknelig och om man har fel i anlysen, så kommer den ju inte.

    Dock kan det såklart vara svårt att "våga släppa" objekt som man har en hög säkerhet i att den ska vända, men med bra R/R så släpper man första vågen i ny riktning för att vänta in en rekyl mot ett mer idealiskt läge....visst man kan missa många möjligheter, men risk hantering är viktigt i långa loppet. För mig hjälper våganalysen att just hantera känslorna....lite bättre.

    Tack för feedback - lycka till,

    /roasan

    SvaraRadera