lördag 20 december 2014

$ och råvaror - inför veckan


4 kommentarer:

  1. Stort tack till dina analyser, oerhört bra stöd för mig i min relativt liten handel.

    Jag undrar om du verkligen har med fredagens rörelse i Brent? Jag får inte ihop nivåerna riktigt.
    Med reservation för att jag är glad amatör:-)

    SvaraRadera
  2. Hej Johan,

    Tack för det - kul att du gillar dom och har har nytta av dom - HK kan missa ett datum nu och då - har inte detalj checkat Brent - men om du har en input så justerar jag - fördelen med HQ är att det går att justera. Är det något som påverkar våg analysen tror du ? Vad tror du om Brent "long term" ?
    /Roasan

    SvaraRadera
  3. Hmm, mitt inlägg försvann när jag tryckte publicera... Nåväl, med risk att det blir dubbelt provar jag igen.

    Till att börja med gör jag ingen avancerad ta själv. Därför är det extra spännande att ta del av dina analyser. Det är ont om analytiker som är objektiva men som samtidigt vågar peka med hela handen när analysen stödjer det. Du uppfyller de kriterierna fantastiskt bra.

    Longterm är jag bull, även om jag tyvärr sällan agerar långsiktigt. Short term kliar det ordentligt i köpfingret nu men jag ska försöka ha lite tålamod och invänta indikation att botten kan vara satt. Midterm låter jag vara osagt, känns fortsatt oroligt på många håll.
    Det känns ovanligt spännande att gå in i ett nytt år denna gång.

    Tack ännu en gång. Ha en riktigt bra fortsättning.

    SvaraRadera
  4. Hej Johan - tack för feedbacken, försöker hålla en objektiv vy, så viktig feedback för mig - men inte alltid det lättaste - då det är lätt att dras med i "sin vågtolkning" - Brent kommer nu ned till målområdet som det verkar och oavsett mer långsiktig tolkning torde den minst ge en ordentlig rekyl upp mot 80 nivån - tidsmässigt kan det dock ta en del i anspråk, men bara att vara lite cool nu och invänta en vändning. Årsskiftet verkar mer och mer troligt. Gott Nytt År/roasan

    SvaraRadera