måndag 24 juni 2013

OMX30 - inför tisdag

OMX30 bröt ned under 1127,5 och därmed eliminerades min BULL räkning från 23:e september 2011. Visst kan det finnas alternativa BULL räkningar, men så jobbar inte jag, utan vänder kappan efter vinden och växlar till BEAR.

Därmed blir tolkningen att en a - b - c våg genomförts från 23:e September till 22:e maj i en BEAR market rally. 10 års cykel håller jag fortsatt i BULL, men primärtrenden är nu fallande och jag förväntar mig en nedgång minst lika med 833 botten, men mer troligt en bit under. Återkommer till den biten. Det innebär inte ett tokras dit utan först ska trenden bekräftas via en lägre topp än 1258.

Kortsiktigt bör en sekundärtrends a komma in runt 1095 (c=a) alt. 1033 (1,6*a) och troligtvis redan denna vecka alt. tidigt i nästa i samband med q-avslut.

Lycka till,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar