lördag 11 maj 2013

$ och råvaror - inför veckan

USD/SEK fick en tydlig reaktion i veckan och jag sätter den i BULL, i vart fall på medel lång sikt.

Råvarorna jag bevakar fortsätter i sina trender, inga förändringar.

Guld står för ett avslutande ben ned ,om min vågtolkning är riktig, i rörelsen ned, som startade 4:e oktober 2012. Intressant att se var den hamnar, men 1,618*A är runt 1200 nivån. Kanske än mer intressant att bevaka var Silver hamnar i detta ben ned, då den ligger nära en långsiktig BEAR bekräftelse (kort och medel är redan i BEAR).
Bryts 20,75 ned så kan toppen från mars 2011 inte vara en våg 3 upp, med efterföljande uppgångar efter denna nedgång, utan BULL marknaden avslutades då ur ett 10 års perspektiv. Om och när det sker så sätter jag mitt mer långsiktiga mål för GULD till runt 880 nivån som torde kunna nås inom ett par år. Tills ett avgörande sker bör man hålla en relativt neutral vy för de ädla metallerna utifrån ett långsaiktigt perspektiv.

Lycka till,






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar