söndag 6 maj 2012

OMX30 - inför veckan

OMX30 skapade i veckan en lägre topp på 1071 den 2:e Maj, jämfört med toppen den 16:e Mars på 1128. 1078 höll och Sekundärtrenden är därmed fallande och enligt min tolkning har OMX30 fått in våg iv av v i denna rörelse.

Huvudscenariot är därmed fortsatt gällande som det mest sannolika. Jag söker ett avslut av denna nedgångsfas, under våg iii botten på 1008. Målet oförändrat på 992, eller strax runt MA200 som idag ligger på 995.

Tertiärtrenden är sjunkande och våg i och ii har avverkats, söker avslut på iii, rekyl och en avslutande våg v.

Tidsmässigt bör denna botten komma in från Fredag till Tisdag veckan därefter (15:e Maj), 40 dgr av nedgång.

Om detta scenario är riktigt räknar jag in denna rörelse som våg 1 i en 5 vågors rörelse ner av Primärtrenden. Men för att öka sannolikheten behöver det bekräftas via en lägre topp än 1128 i nästa rörelse upp efter denna urbottning. Tills dess räknar jag Primärtrenden som stigande.
Men det får jag återkomma till, nu gäller det att tajma in en botten i veckan alt. Må, Tisd veckan efter.

Som alternativ gäller fortsatt,att om 1078 bryts upp innan OMX30 givit en lägre botten än 1008, så är OMX30 i en BULL trend och 1128 ska då slås ut i nästa rörelse upp.

Lycka till,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar