lördag 26 maj 2012

$ och råvaror



$ - USD/SEK - BULL:
Fortsätter att bekräfta sin uppåtgående trend. Verkar ha utfört sin iii i sekundärtrenden och möjligen även sin iv. Därmed söker jag en v och avslut för denna fas upp i sekundärtrenden, som jag sätter till 1 i primärtrenden. Denna 1:a i primärtrenden behöver dock bekräftas via en högre botten jämfört med 6,00 i nästa fas ner. Men som sagt först ska USD/SEK toppa ur runt 7,20 - 7,40.



BRENT - BEAR (ändrat från förra veckan):
Brent bröt ner under min 0:a (108,3) - där med skiftar jag från BULL till BEAR. Sätter toppen den 13:e Mars till en 1:a i den längre trenden, vilket innebär att den riktigt långsiktiga tolkningen fortsatt är BULLish, men först ska Brent fullfölja den rekyl som påbörjades efter toppen.



GULD - BULL
Guld håller sin 0:a på 1530 och har påbörjat ett försök till uppgång, dock har den långa trendlinjens botten kanal brutits ner. MA50 och MA200 är sjunkande med brott av MA50 under MA200, så varningarna om en längre rekyl finns där. Dock så länge som 1530 håller är jag BULLish. Behöver bryta upp över 1700, för att visa att den inte ligger i samma vågmönster som Koppar.



SILVER - BULL 
Silver har genomfört en fin a-b-c med fem vågor i c, därmed torde den ha bottnat runt 27. Stock S bröt också i veckan över 20.



Koppar - BEAR (ändrad från Chicken)
Går från neutral till BEARish, då koppar mer och mer påminner i sitt vågmönster om övriga världsindex.
Kan ha genomfört sin 1:a ned och jag söker därmed en rekyl upp till området runt MA50/MA200, och en lägre topp jämfört med 8753, innan nedgången ska fortsätta, brott ner av 6800, bekräftar scenariot.




Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar