lördag 19 maj 2012

$ och råvaror - inför veckan

USD/SEK - BULL - bröt så ur sin triangel mellan våg iii och iv. Därmed söker jag en topp för våg v, som ska bestå av fem vågor. Av dessa är i och ii avverkade och USD/SEK har/håller på att toppa ur för våg iii. Målområdet 7,20-7,40 behåller jag. Efter denna förväntade urtoppning blir det intressant att följa nästa våg ner som ska visa var USD/SEK vill lite mer långsiktigt.



Brent - BULL - har genomfört en fin A-B-i,ii,iii, - kan var klar med C, men inte helt säker, vill se en tydlig vändning upp här med stock:en tydligt över 20, under ökande volym. Är nära sin 0:a så gäller att vara altert, om en alternativ tolkning ska in. Men BULLish så länge som 0:an håller.



GULD - BULL - genomförde till slut sin avslutande i-v våg och därmed är sannolikheten hög att det var den avslutande C vågen i rekylen. Därmed kan jag räkna in våg 2. Dock bröt den ner under bottenkanalen i den långa trenden och jag är därmed fortsatt med på noterna, eventuellt brott av 1530 ändrar scenariot till ett BEARish.



Koppar - Chicken - är inte lika säker att koppar är klar med sin 2:a, kan räkna in 3 vågor ned, vill ha tydliga 5. Men vänder stock:en upp över 20 under stigande volym, tickar jag in en 2:a, men behåller ?.

Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar