söndag 6 maj 2012

$ och Råvaror - inför veckan

USD/SEK verkar nu ha brutit ur sin triangel formation, för att filtrerar bort ev. felsignal så sätter jag brott av 6,85 som bekräftelse på en 5 vågors rörelse upp, som i ett större perspektiv troligtvis är ett C, d.v.s. efter denna 5 vågs rörelse bör USD påvisa vidare nedgångar.

Men nu fokuserar jag mer på i) bekräftelse av utbrottet samt om så sker ii) en topp inom den närmaste tiden högre än 7,00. Får valutaparet lite fart bör takkanalen nås runt 7,40 - 7,60, innan nästa nedgångsfas ska initieras. Dock enligt EW "efter utbrott av en triangel som sker mellan våg 3 och 4 i fem vågor, eller ben a-e, ska en 5 vågors thrust bildas till våg 5, som är högre än toppen för 3 (7,00)"




Brent - har nu vid fredagens fall och vändning (?) - visat en fin avslutande c-våg med 5 delvågor. Sett utifrån ett strikt EW trading perspektiv är det nu fördelaktigt med en long position (våg 2 tenderar att komma ner mot 0:an (108,15), men får absolut inte bryta ner under , så bra S/L nivå. Håller mitt långsiktiga mål på 160 med en delmål för denna våg 3 till runt 139 (1,618 * våg 1).




Guld - är inne i en mer komplex rekyl från våg 1 till 2, enligt min tolkning. Jag kan inte se samma fina avslutningsmönster som för Brent, utan enbart den ena a-c vågen efter den andra. Därmed är det bara att avvakta, denna mer komplexa rekyl mönster, med möjligheten till en avslutande urblåsning ner mot 1530 innan det vänder. Bryts dock 1700 upp tar jag det som en uppgångssignal.

Jämför jag Guld med Silver så verkar Silver ha inlett en möjlig avslutning med ett lite tydligare 1-5 våg rörelse, fullbordas denna men en 5:e våg så är det precis som för Brent en bra ingång för long, men där är Silver inte riktigt ännu, men rörelsen ser tillräckligt intressant ut för att nu följa i ett kortare perspektiv. 




Koppar - fortsätter att klia mitt EW huvud med kopparns vågrörelser i det korta perspektivet, får inte riktigt grepp på denna vara, där koppar slår fram och tillbaka mellan brott över MA50/MA200 och under, som om de inte fanns. Därmed fortsatt chicken pos. men behåller ett BULL vågräknings scenario, så länge 8000 håller.



Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar