torsdag 22 mars 2012

OMX30 - inför Fredag

OMX30 - fortsätter sitt mönster enligt huvudscenariot med en rekyl. OMX kände idag lite på MA50 nivån och stannade av lite där i sin relativt branta initiala nedgång.

Justerar min våg a till MA50 nivån på 1075 och förväntar mig en rekyl upp mot någon av fib nivåerna för en b-våg innan OMX30 ska ta sig vidare till målområdet för rekylen för en våg c och därmed avslut på rekylen.

Kikar jag in mönstret från våg 1 till 2 i primärtrenden så var den mer av karaktären "komplex". Enligt elliott kan så nästkommande rekyl (våg 3-4) vara mer av karaktären "enkel", d.v.s. en mer rak linje ner direkt till målområdet.
Starten av denna rekyl ger klart en sådan indikation, vilket innebär att nivå området kanske är mer viktigt än tidsmålet om en rekyl under 20 dgr.

Jag räknar således med en mer enkel rekyl och prioriterar nivån framför tiden i detta fall. Behåller nivåmål om 1030-1055 och därmed min tro på en "enkel a-c rekyl".

Flyttar därmed ner min a-våg till dagens rörelse mot MA50 och räknar med en reaktion upp mot någon av fib nivåerna innan denna rekyl ska avslutas i sin c-våg ner mot målområdet.

Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar