lördag 31 mars 2012

OMX30 - halvvägs i rekylen

OMX30 har så genomfört 10 dgr i rekylen från toppen den 16:e Mars. Vågrörelserna kan räknas in till a-c vilket ger A i hela A-C rörelsen. Är min tolkning rätt bör OMX visa 1-3 dgr uppgång till B innan avslutningen till stora C ska ske. Tiden blir så runt Fredagen den 13:e April (huh) till den 17:e April.

OMX30 har nu sjunkande tertiär och sekundärtrender, men en stigande primärtrend. Rekylen räknar jag som en rekyl mellan våg 3 och 4 i primärtrenden, så länge som 1030 håller. Bryts 1030 ned i nästa sväng ner, så räknar jag inte detta som en rekyl utan en bear marknad där våg 3 ställs om till B, se chart.
Men så länge 1030 håller utgår jag från att OMX30 ska skapa en våg 5 efter denna rekyl.Denna våg 5 torde då toppa ur någongång under slutet på Maj/början på Juni.

Kikar jag in Världsindex så ligger Kina och Indien farligt nära en Bear marknad, om inte de redan är i en. Medan Japan och US precis vänt ner efter toppar. OMX30 verkstad följer mer Kina med tidiga toppar och bryter de inte upp nu i dagarna till nya toppar kan det vara Kina/Verkstad som driver in OMX30 i en BEAR marknad. Nu tycker jag också bankerna börjar formera sig för att i alla fall utmana den stigande primärtrenden, så intressant att följa framöver.

Lycka till,




Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar