lördag 3 mars 2012

OMX30 - fortsatt i rekyl

OMX30 befinner sig fortsatt i rekylen mellan våg iii och iv enligt min tolkning. Då vågen mellan i till ii blev relativt rak, ska iii - iv bli mer komplex. So far verkar denna del uppfyllas. Däremot har OMX inte riktigt velat röra sig ner mot målnivåerna 1050 - 1060, utan det ser mer ut som en konsolidering.

Därmed tolkar jag de kortare vågorna sedan toppen den 21:e Feb runt 1113 som del av denna rekyl rörelse.
Går jag in på 30 min så har OMX genomfört ett första ben ner till 1082 den 27:e Feb. våg A, jag söker ett avslut av rekylen ovanför 1050 området för våg C. Men fortsätter denna lite trista rörelse så kan vi såklart också få en flat för våg C och 1078 - 1082, håller i så fall.
Fib:ar jag mellan våg ii - iii så har vi dock utrymme att komma ner till området runt 1000 - 1020 som max nedgång i denna rekyl, under förutsättning att våg analysen stämmer. Bryts 992 så är det ingen rekyl utan inledning på en ny bear marknad.

Tidsmässigt har OMX nu avverkat 9 dgr i rekylen, förra vågen i - ii varade 10 dgr. Jag bevakar 7:e och 21:a Mars för ev. vändningar.

Lycka till,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar