tisdag 6 mars 2012

OMX30 - dagens våg räkning - rekyl klar

OMX30 fick så en reaktion ner mot målområdet 1050-1060. Dessutom har OMX rört sig i rekylen i 11 dgr. nu. Så tid och nivå är därmed uppnått för en våg iv rekyl.

Räknar jag in vågorna i 30 min grafen är min tolkning att OMX30 genomfört en perfekt rekyl rörelse A-C ner till en våg iv.

Så med tid, nivå och vågorna på min sida är sannolikheten hög att OMX nu fortsätter upp till en våg v (efter lite darr runt 1050).

Dock har denna våg iv utrymme att komma ner hela vägen till våg i topp på 992 utan att den positiva sekundär trenden är bruten, så bryts 1050 (och därmed MA50) så ska OMX30 ner en sväng till och känna på MA200 runt 1000 nivån innan uppgången kan starta.
Bryts även 992 så har OMX inlett en bear market och det jag har räknat in som en rekyl är då ingen rekyl, utan inledningen på en ny nedgångsfas.

Lycka till,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar