lördag 3 mars 2012

Guld - stigande trend

Guld noterar så den första vågen upp den 28:e Feb på 1780. Stämmer min vågtolkning, så torde Guld närma sig det idealiska köpläget för EW analytiker (rekylen till en våg 2, innan hela 5 vågors vågen ska fullbordas).

Uppgången till 1780 kom efter botten den 29:e Dec vid 1530, skapar nu Guld en högre botten jämfört med 1530 har Guld bekräftat en stigande primärtrend, och sannolikheten är därmed mycket hög för vidare uppgångar under en "längre period" samtidigt som risken för en bull position är låg med S/L strax under primärtrendens botten kanal (1600) alt. strax under 1530.

Fib:ar jag våg 1 så får jag området runt 1650 - 1680 som idealisk ingång. S/L ger jag lite utrymme då en våg 2 trots allt kan komma in "nära sin 0:a" 1520 verkar ok för eventuella spikar. Men som vanligt R/R är upp till varje trader och inte något jag ger råd om på denna blogg.

Mål 1 sätter jag till strax över 2050 och mål 2 till 2300 beroende på om de tär en swing eller positions trade.
Tiden för mål 1 till mitten/slutet på April och mål 2 till Q1 2013. Självklar justeras dessa under resans gång med den finare våg utbredningen.

Bryts 1600 är det ett svaghetstecken och varning, bryts 1530 så är ovan analys fel och Guld har inlett en nedgångsfas.

Lycka till,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar