söndag 26 februari 2012

OMX30 - mitt i rekylen

Lite sportlov, så inte så många inlägg, och denna analys är med risk för ringrost. Men alltid bra att uppdatera utan att ha koll på allt runt omkring, enbart graf analys utan omvärldsbevakning säger följande:

OMX30 var så upp till det jag tolkar som våg iii av v i sekundärtrenden, vi söker därmed en våg iv i denna rekyl från toppen av våg iii runt 1112. Innan OMX30 ska avsluta det hela med en ny uppgång mot 10 års trendens takkanal 1142 eller om den blir lite överdriven upp mot 1182.

Enligt min tolkning, med lite ringrost, är att OMX30 nu torde visa en mer komplex A-C våg i denna rekyl jämfört med våg i - ii rekylen som var mer rak. (under 10 dgr.) Därmed bli min tolkning att första steget ner A kom in på 1088 för en B som ev. kan vara klar vid 1100 uppgången. Är detta korrekt har vi kvar en 2-4 dgr nedgång i c-vågen till området runt 1050 - 1060 innan våg v upp ska påbörjas.

Dock kan jag konstatera att USD/SEK fallit under 6,60 och att Brent rusar utan rekyler, hmmm, bara att avvakta vilka av dessa krafter som ska smitta av sig på börserna. Då centralbankernas pengatryckande, verkar ha gett effekt på $ kursen och kan ge mer "onormala" rörelser på börserna, men kör än så länge på det jag anser är "normalt", en A-C våg ner innan fortsatt uppgång.

Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar