tisdag 31 januari 2012

OMX30 - det drar ihop sig, men tålamod rek.

OMX30 - ligger fortsatt i stigande trend(er) och trots uppvisad svaghet, med nu mer tydliga varningssignaler, i MACD och STOCH, har jag fortsatt INTE fått de nödvändiga bekräftelse signalerna, som jag söker, via trendbrott av viktiga nivåer för att öka BEAR position alt. öka hävstången.

OMX30 visar på lite utmattning i sin stigande sekundär och tertiär trend nu när viktiga motståndsnivåer möts upp samt att MACD och STOCH på dygnsbasis växlat till sälj. Men det tar jag mer som varningar, det är enbart brott av motstånd/stöd som ger mer säkra bekräftelse för en swing alt. positions trade position med okey R/R.

Motståndsnivån 1050 har nu utmanats två ggr. i det korta, med påföljande rekyl. Rekylerna har dock inte brutit igenom, vare sig korta eller medel korta, stödnivåer - grovt 1010-1020 och 992.
Som jag tidigare sagt kan våganalysen för denna rekyl upp i primärtrenden redan vara avklarad, (uttjatat nu snart), men för att öka R/R söker jag en bekräftelse via ett klart trendbrott alternativt en ny mer långsiktig köpsignal (stängning över 1050) för ökade/minskade positioner.

Dock kan det inte vara långt kvar för en bekräftelse då kilen knappast kan vara mer tight än nu :-) och signalerna börjar falla på plats för en eventuell nedgång, som det "brukar vara vid en topp", tålamod rekommenderas innan full satsning sker, oavsett om det är i BEAR eller BULL för OMX30.

Lycka till,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar