lördag 14 januari 2012

HM fortsatt under 225 - ner mot MA200?

H&M befinner sig fortsatt under toppen från 3:e Jan. på 225 och så länge den gör det räknar jag med vidare nedgångar. Främst för att H&M då också hade avverkat 79 dgr. i det jag betraktar som en rekyl i primärtrenden. Sedan den 3:e har H&M, som ofta ligger lite före OMX30, visat en större nedgång ner mot den kritiska nivån 215. Bryts 215 ner bestående anser jag att H&M har en fallande tertiär trend. En fallande sekundär trend får H&M först när/om 195-200 nivån bryts ner. Men framför allt är kanske nivån runt 210 av intresse, där både MA200 och MA50 i dagsläget befinner sig, helt klart ett område som tjurarna bevakar och troligtvis försvarar.

Med det som utgångspunkt räknar jag in våg i och ii nu i starten av våg 3 i primärtrenden och jag vill gärna de en fullföljning med lägre toppar och bottnar som bekräftar att detta inte bara är en rekyl i den stigande sekundärtrenden (a-c ner för vidare uppgång). Bryts 225 upp bestående ändra jag helt inriktning.

Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar