onsdag 25 januari 2012

Ericsson B - efter rapport

Ericsson B, stängde under min (med marginal tilltagna) utbrottsnivå 60. Därmed har våg 3 initierats med kraft.

Det viktiga är nu att sätta ut en målkurs för en kort position, jag fib:ar utbrottet (71,75-61,60) och får för fib1,6 - 55,35 samt för fib 2,6 - 45,20. 45,20 sammanfaller även med primärtrendens fallande bottenkanal. Därmed blir 45 området mitt huvudmål.

Sätter jag ut det tidsmönster som Eric rört sig under 2011-2012 så har jag 33 dgr. från senaste toppen, vilket ger 20 Feb. som mål plus/minus en dag. Så om vi befinner oss vid någon av målkurserna ovan vid denna tidpunkt är sannolikheten stor för en botten och växling upp. Under tiden stämmer jag av med vågrörelserna.

Volatiliteten kan såklart vara stor vid dessa relativa stora reaktioner, så en eventuell rörelse upp mot 61,60 utbrott (utan marginal), får anses naturligt innan den vänder ner mot målområdet igen. S/L sätter jag till 66 som inte får tas ut om analysen ovan ska stämma.

Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar